A kátyúzásról 2024-ben

Veresegyházon külön brigád foglalkozik a kátyúzással, és köszönet nekik, nélkülük pillanatok alatt járhatatlanokká válnának az útjaink. Ahhoz azonban, hogy szinten tudják tartani a mostani helyzetet, nem árt, ha tudjuk mi várható, miért, illetve hogyan kell majd felkészülve lépést tartani a kihívásokkal.

Kezdjük talán a múlttal. A város túl gyorsan növekedett, a növekedés erőltetett ütemével az infrastruktúra, így az utak is késve, egyszerre és bizonyos minőségről lemondva lettek elkészítve. A minőséghiányt mindenki megtekintheti, nincs kopóréteg az útjainkon, azaz a legfelső réteget nem kellett megcsinálnia a beruházónak, mert így kevesebbe került. Az utak teteje szemcsés, látszanak a kis alkotórészek, ezekbe könnyebben beszivárog a víz, és ha van fagy, emiatt könnyebben szétrepeszti a felületet. A másik komoly gond, hogy ha egyszerre készültek az utak, egyszerre is mennek tönkre.

Az útkarbantartás mindenütt folyamatos ütemterv szerint szokott menni, azaz vannak bizonyos részek, ahol csak kátyúznak, másutt teljes útfelújításba kezdenek, megint másutt a föld alatt kell munkálatokat végezni, felszedik az aszfaltot és azt kell rendbehozni. 

A speciális veresi helyzet azt követeli meg, hogy a városvezetés számítson a hirtelen és drasztikusan megnövekedő útkarbantartási költségekre. Nem a jelen vezetés tehet arról, hogy ez jobban fogja terhelni, mint egy egészségesen növekedő településeknél, de a jelen városvezetés felelőssége, hogy előre gondolkodjon, több pénzt és erőforrás különítsen el e feladatokra, és nem utolsó sorban az itt dolgozók megbecsülése sem maradhat el. Ha több munkájuk lesz, több támogatást kell biztosítani, legyenek azok gépek, karbantartási feladatok, munkások kellő száma, plusz terheik bérezése.