A furulyás kisgyerek esete az önkormányzattal

A képen a város képviseletében Pásztor Béla épp méltatja a sikeres gyerekkórust, miközben ugyanez a város határozatban tiltotta meg a képen látható egyik gyereknek, hogy otthon akkor is készülhessen a furulyaórájára, amikor bármelyik más gyerek is gyakorolhat.

Ld. 6/2007 (V.23.) rendelet 6.§, mely szerint hétköznap 2-4-ig kell csöndben lenni, de egyébként 8-20 óráig gyakorolhat és zenélhet bárki, ellenben a képen látható egyik gyereknek és testvéreinek Tóth Gábor ügyintéző kizárólag csak 1 órát engedélyez 16-18 óra közt, igaz hétvégén 13-15-ig akár két órát is bosszanthatják a szomszédot. Micsoda nagylelkűség.

Mert hogy az egész a szomszéd bejelentése miatt történt. Ha tehát Önnek kedves veresegyházi lakos van egy feljelentős szomszédja, számíthat rá, hogy jön Tóth Gábor ügyintéző, és bekorlátozza időben is és térben is a gyakorlást, azt is meg fogja írni határozatában, hogy lakása mely szegletében, és hogy csukott ajtó és ablak mellett furulyázhat csak.

Na, most kedve olvasó, e sorok írója nem messze lakik egy dobon gyakorló fiútól, aki amúgy a jegyző szomszédja is. Az azért nem furulya! A csukott ajtó nem sokat számít. És a jegyző becsületére legyen mondva, nem akarta korlátozni, pedig e szerint megpróbálhatta volna.

Vannak itt még egyéb problémák, mulasztások, melyek közül kértük a jegyzőt, hogy vizsgálja ki őket, de levelünkre azt a választ kaptuk, hogy mindez régen történt, nem érkezett hozzá panasz, most meg már nem akar vizsgálódni, amúgy is bíróság előtt az ügy. (A mi panaszosunk ugyanis a közigazgatási határozattal szemben nagyon helyesen bírósághoz fordult.)

A bírósági szakasz okafogyottá teheti az etikai vizsgálatokat, csakhogy a bíróság nem Tóth Gábor ügyintéző munkavégzését vizsgálja, hanem a jegyző által is feltehetően aláírt döntést.

A döntés nyilvánvalóan diszkriminatív. Amíg egyesek verhetik a dobot, másoknak is joguk kell legyen furulyázni. Ha a jegyző valakinek korlátozza gyereke otthoni gyakorlási lehetőségét, akkor másfelől ezt kárpótolnia kell. Pl. iskolai terembiztosítással, egyéb kényelmetlenségből adódó támogatással. Mindez ráadásul egy kulturált elintézési móddal úgy történik, hogy megpróbálja a városvezetés mediálni a felek közötti konfliktust, nem pedig egy határozatot hoz, mellyel a saját fejére húzza a problémát.

Jelen pillanatban a helyzet az, hogy Tóth Gábor és a jegyző feje is fájhat egy elhamarkodott döntés miatt, amiért feltételezem jóindulatúan, de szakmailag hibásan csak egy agresszív szomszéd érdekeire fókuszáltak.