Veresegyház identitás-fejlesztése

Mindenekelőtt belül kell fejlődnünk és erősödnünk, hogy kifelé vonzók lehessünk. Nem szeretem az olyan dolgokat amelyek kifelé jól mutatnak, de belül rohadnak. A fordított dolgokat jobban díjazom: inkább látszódjunk kevesebbnek, de legyünk belül többek. Kinek mi áll közelebb a személyiségéhez? Tény, hogy manapság egy olyan világban élünk, ahol fontos a marketing. Nézzük hogy is állunk – szerintem.

Lokálpatriotizmus – A belső összetartozás erősítéséhez fontos, hogy az itt lakókban kialakuljon a helyhez való ragaszkodás, annak ismerete és az elköteleződés. Ehhez programokat kell kitalálni, működtetni. Nem állunk rosszul ezzel, sőt, sokkal jobban állunk, mint tíz évvel ezelőtt, amikor a beköltözők tudatában csak alvó városként léteztünk.

Tudjuk-e kik voltak az innen elszármazott hírességek? Ápoljuk-e az emlékeiket? – Az asszonykórust a maga iróniájával szeretjük. Ez jó, ez posztmodern imázs, van jövője, de van-e más?

Vannak-e díjaink, és azok értékesek-e? – Számos díj tisztességes, és megérdemelten kapják, tanárok, művészek stb. De néhány város által adományozott díj demoralizáló. Korábban csak a díszpolgári cím haveroknak adományozása volt ilyen, de most már ebbe a sorba rakom a zöld tevékenységéért díjazott Civil Kört is. Kellenek a díjak, és a legjobb módja a szakmai szervezetek által adományozott módszer. Ahol ezek jól sikerülnek, ott valószínűleg a szakmai közösség is adja.

Partnervárosi kapcsolatok. Kinek mi jut erről eszébe? – Nekem sajnos az, hogy Pásztor Béla legfontosabb partnere Pásztor László polgármester. Ez nem elfogadható, ez elhalványítja az egyébként pozitív kísérleteket. (Van egy másik is, ahonnan Pásztor Béla jött, ott meg valami szoborra történő adományozás volt, aztán az se jól sült el.)

Kulturális napok, és egyáltalán, városi események szervezése. – Ebben egész jók vagyunk, persze kiugorni a városok versenyéből nem tudunk. (Az ÉVÉ-nek volt valamikor itt néhány ötlete, nulla-hulladékos várossá válni, zöld szempontból ipari kereskedelmi központtá, tudásközponttá, Gödöllői Egyetemmel kutatóhellyé, térségben gondolkodóvá.)

Kiadványok terjesztése. Ebben nem igazán haladjuk meg a hozzánk hasonló településeket.

Pozitív eredmények médiában való terjesztése.  Ebben világelsők vagyunk. Legjobb márkánk Pásztor Béla az 50 éves polgármesterségével. Kár, hogy ki kell majd találni egy másik márkát.

Intenzív önkormányzati párbeszéd. – E nélkül nincs identitás. Ez érdekes módon működik. Ha van konfliktus Pásztor Bélának van egy stílusa ahogy meghallgatja a lakosokat, mindenre válaszol, aztán enged a nyomásnak. Intenzívnek épp nem neveznénk abban az értelemben, hogy a jó párbeszéd nem a konfliktusok miatt, hanem azt megelőzően jön létre.

Szempontok forrása: Puczkó László (2015): Településmarketing, Bp, NKE